April 10, 2012

TERIMA KASIH KAWAN !!!

salam,hye girls & boys =)
harini aku nak cerita about TERIMA KASIH KAWAN.
pelbagai cara kita boleh gunakan ucapan terima kasih ni pada kawan-kawan kita.
antaranya TERIMA KASIH KAWAN kearah kebaikan & TERIMA KASIH KAWAN kearah keburukan.
mesti anda bingung ape tu ??? RIGHT ??

TERIMA KASIH KAWAN-->KEBAIKAN

kita boleh ucapkan TERIMA KASIH KAWAN apabila :
1. bantu kawan apabila kawan dalam kesusahan.
2. sanggup berkorban masa mengajar ilmu yang kawan tidak fahami.
3. sentiasa berada di sisi kawan dalam susah dan senang.
4. selalu buat kawan HAPPY.
5. tidak biarkan kawannya tu disakiti orang.

TERIMA KASIH KAWAN-->KEBURUKAN

kita juga boleh ucapkan TERIMA KASIH KAWAN kerana :
1. menyakiti @ menganiayi kawannya sendiri.
2. to be her/his friend selama ni.
3. lupakan kawan bila dia senang @ famous.
4. tak mengahargai pegorbanan kawannya tu.
5. tak reti nak ucapkan TERIMA KASIH KAWAN bila kawannye bantu dia.

paham tak ??? cepat angguk lajulajulaju sampai kepala tercabut =D
ahaaha,kejam sungguh tu right ???

bytheway, TERIMA KASIH la kat kawan-kawan anda yang da banyak bantu anda selama ni and to be her/his friends selame ni ye.
cikgu aku pernah cakap,''kawan tidak bantu masa depan kita''
bagi aku,mungkin betul jika kawan kita tu mengajak kita kearah keburukan.
bagi aku juga,tak salah kita nak berkawan.tapi kita pun kena la tahu mane satu sesuatu perkara tu BAIK or buruk.
yang tentukan hala tuju kita,diri sendiri juga.kalau iman you all kuat,insyaALLAH masa depan you all CERAH =)

kawan itu juga tempat kita nak luahkan perasaan yang terpendam dalam hati kita.
kenalah waspada juga ape yan kita nak luahkan tu and kalau boleh jangan luahkan tentang peribadi keluarga kita ye !!
tapi kena ingat,pastikan kawan kita tu boleh dipercayai dan boleh simpan rahsia.
kita pun kenalah pegang amanah bila kawan bagiitahu sesuatu rahsia kat kita.
bak kata pepatah,BIAR PECAH DI PERUT,JANGAN PECAH DIMULUT.WAJIB INGAT TUUUU YEE!!!!

hemm,dikesempatan ni juga,aku nak ucapkan kat kawan-kawan yang mengenali diri aku ni dengan ucapan
TERIMA KASIH KAWAN
kerana jadi kawan aku yang serba-serbi ni selama ini,I LOVE YOU ALL <3
aku selalu ingat awak awak awak semua dalam sedih & gembira.
bila aku sedih,aku akan tengok gambar-gambar & video funny kita semua and automatik sedih bertukar--> 100% HAPPY =D
tu je cara aku bila aku nak happy kan balik diri aku nie.
bila aku happy, aku akan senyum@ketawa deNgan korang walaupun takla jenaka sangat cerita tu.HEHEHE :P
SO,SANYANGILAH KAWAN KITA TU YE =)

wasalam,bye and good nite.


0 wangi: